צמח חבלבל השדה – יעיל בבלימת יצירת כלי דם ונמצא בשימוש לריפוי סוגי סרטן שונים -04-9952122

צמח חבלבל השדה – יעיל בבלימת יצירת כלי דם
ונמצא בשימוש לריפוי סוגי סרטן שונים
להזמנת צמח חבלבל תמצית אם ושמן חבלבל השדה:049952122
Mrphbosem.com

יצירת כלי דם חדשים, הנה שלב הכרחי להתפתחות גידולים סרטניים. חוקרים ורופאים, בכל ענפי הרפואה, תרים כל הזמן אחר חומרים שעשויים לבלום התפתחות כלי דם חדשים, שהרי, כל חומר המונע יצירתם, עשוי להרעיב את תאי הסרטן ולגרום למותם.

מזה שנים, בעולם האונקולוגיה חל שינוי תפיסה, לפיה המאמצים הם בעיקר בתחום המניעה, הגילוי המוקדם והכירורגיה. ההיבטים הטיפוליים, כמו למשל, הכימותרפיה, ידועים כבעלי תופעות לוואי קשות.
הטיפולים המקובלים בסרטן – כימותרפיה והקרנות – מטרתם לפגוע בתאי הסרטן בשלב שבו הם מתחלקים – אז הם במצב הרגיש ביותר וניתן לפגוע בהם. אך, מאחר ומדובר בחומרים חזקים ורעילים, ובדרך כלל בתרכובות של מספר חומרים יחד, הם פוגעים גם ברקמות נורמליות, בעיקר אלו שנמצאות במצב של חלוקה מהיר. מדובר בפגיעה ברירית מערכת העיכול (הביטוי הקליני הוא: בחילות, הקאות, פצעים וכיבים, שלשולים, עצירויות, כאבי בטן), פגיעה במח העצם – עם התפתחות של אנמיה, ירידה במספר כדוריות הדם הלבנות ובמספר הטרומבוציטים (טסיות הדם), פגיעה בתאי שורשי השיער – (הביטוי הקליני: נשירה חזקה וחוסר צמיחת שיער), וכן פגיעה בתאי הזרע.

עד לפני מספר שנים, היה בשימוש ברחבי העולם סחוס הכרישים, שכן, החלבונים שבתוך הסחוס היו בעלי יכולת של בלימת יצירת כלי דם חדשים, ועל כן השתמשו בו בקרב חולי סרטן. הכריש הנה חיה סחוסית, (כ- 70% מנפח גופו – סחוס) והרי בתוך סחוס אין צמיחת כלי דם (כמו למשל, בסחוס האוזן, שם ניתן לעשות חור לעגילים ולא יורד דם). אך, מאחר והוא היה מאופיין בטעם רע במיוחד, והיה עובר עיכול בקיבה, הטיפול בו ירד בהדרגה והשתמשו בו בדרכים אחרות. 

בשנים האחרונות, בעקבות מקרים ומחקרים, נמצא כי בצמח הקרוי חבלבל השדה, היעילות של מניעת יצירת כלי דם חדשים, הנה פי 100 מאשר בסחוס הכרישים.
צמח חבלבל השדה, גדל במרבית הארצות של חצי כדור הארץ הצפוני, וגם בישראל. את תכונות המרפא שלו, גילו לראשונה רק ב- 1987. מאז עמלו חוקרים אמריקאים רבים על אופן השימוש האפקטיבי בצמח, ובארה"ב הוכן ממנו מיצוי הנמכר כתוסף תזונה.

החומר הפעיל בצמח "חבלבל השדה" הינו תערובת פרוטאוגליקנים – חלבונים (המכונה גם PGM – ראשי תיבות באנגלית של פרוטאוגליקן מיקסצ`ר), והוא נחקר בארה"ב על ידי שני חוקרים ידועי שם, שחוקרים צמחי מרפא לטיפול בסרטן, אב ובנו. האב, מומחה ברפואה אורטומולקולרית – M.D Hugh D.Riordan, ובנו, Neil H. Riordan PH-C שניהם מדענים חוקרים בתחום הביוכימיה.

באחד המחקרים, נערכו ניסויים בצמח זה על עכברים. במסגרת הניסוי, טיפלו בעכברים זכרים ונקבות בני 3-4 שבועות, אשר נגועים בסרטן מסוג פיברוסרקומה ובקרצינומה של הריאות (מסוג לואיס). 
בניסוי, חולקו העכברים ל- 3 קבוצות, האחת טופלה ב- PGM בכמות של 250 מ"ג ליום, השניה בכמות של 1000 מ"ג ליום, והשלישית שימשה קבוצת ביקורת (לא טופלה).

בשני סוגי הסרטן, המינון הנמוך צמצם ב- 54% , והגבוה ב- 77% את משקל הגידול בגופם. עוד נמצא כי הצמח עודד ריבוי של לימפוציטים ובכך חיזק את מערכת חיסון.

לאחר סדרה של מחקרים שערכו, הכינו מיצוי הנמכר בשם "vascustatin", שהוא תערובת של פרוטאוגליקנים מצמח "חבלבל השדה".
בנוסף להיותו בשימוש נרחב בארה"ב, במרכזים לטיפול בחולי סרטן, הוא נבחן גם בשוויץ ובבריטניה. במרכז Dove Clinic לרפואה משולבת בהמפשייר, ובמרכזים נוספים בשווייץ, הוא נמצא בשימוש כבר מספר חודשים.

השימוש ב"חבלבל השדה" נמצא אפקטיבי בכל דרך טיפולית: בנטילה דרך הפה, מתחת לעור, ישירות לוריד או מתחת לצפק (הקרום העוטף את חלל הבטן). 
כמובן, שמתוקף היותו מונע יצירת כלי דם, אסור הצמח לשימוש במקרים כמו נשים בהריון, שכן, אצלן יש צמיחה מואצת של כלי דם בגלל העובר, או לאנשים אחרי פציעה/ניתוח. כמו כן, לא ניתן לטפל בו, תוך כדי טיפולים כימותרפיים, שהרי הצמח ימנע הגעת החומרים הכימיים לגידול. 

"אין כלל ספק שבשנים הבאות כל הגישה הטיפולית לסרטן תהיה שונה. נכון לעכשיו, בכל תחומי הרפואה, כיווני המחקר נעים למציאת הדרכים לעצירת כלי דם חדשים, במטרה להתגבר על גידולים סרטניים", אומר ד"ר דיין.

העובדה שהטיפולים בסרטן כיום הינם אגרסיביים ובעלי תופעות לוואי קשות, גורמת לכך שהמרכזים האונקולוגיים אינם מסוגלים להתמודד עם תופעות לוואי אלה.

במסגרת התמיכה לחולי סרטן, ומתוך חיפוש מתמיד אחר דרכים נוספות לסיוע בריפוי ושיקום החולים, הוכנס לשימוש גם צמח חבלבל השדה, שתהליך הטיפול בו נטול תופעות לוואי. 

כיום הצמח נמצא בשימוש הן כמיצוי טבעי (חליטה במים רותחים), והן ככמוסות הניתנות כתוסף מזון. 
בברכה, 
הכותב:דר` יוסף ד.
Mrphbosem.com

תגובות