צמח מרפא קיסוסית קוצנית Smilax aspera צמח מרפא -שורש קיסוסית להשיג במרפא הבושם-04-9952122

קיסוסית קוצנית Smilax aspera 
צמח מרפא -שורש קיסוסית להשיג במרפא הבושם-04-9952122

צמח מרפא קיסוסית הוא מטפס נפוץ בחורש וביער בישראל. הגבעול קוצני, יוצר לפעמים סבך שלא ניתן למעבר. מקור השם שימושים ידועים ברפואה עממית מקומית הצמח משמש בתרכובות של צמחי מרפא כתרופה לסוכרת, כנגד כאבי גרון ולהורדת חום.מרקחת העשויה משורשי הקיסוסית משמשת כחומר הנוגד הרעלות, לזיהומים בדרכי העיכול לשלשול. אבקה משורש הקיסוסית או לפי גרסה אחרת - משרה משורש הקיסוסית משמשים כחומר לחיטוי הנמרח על פצעים חיצוניים. סרספרילה הוא משקה קל, אשר במקור הופק מצמח הקיסוסית אך עתה מיוצר לעתים על ידי מרכיבים מלאכותיים. משקה הסרספרילה היה פופולרי בארצות הברית במאה ה-19, היה מקובל להתייחס למשקה כמרפא בעיות עור ודם כתגובה לפרסומי תרופות פטנט באותה תקופה.
קיסוסית8חיזוק מערכת החיסון וטיפול בהצטננות ושיעולהרכיבים הפעילים בקיסוסית לא רק שמקלים על תסמיני מחלות החורף כמו התקררות, כאבי גרון ושפעת, אלא אף מונעים את הופעתם דרך חיזוק מערכת החיסון וחיסול הבקטריות בגוף. אם בכל זאת לא הצלחתם לחמוק מהמחלות הללו ואתם מחפשים דרך טבעית להיפטר משיעול טורדני המלווה בליחה, נוגדי החמצון ונוגדי הדלקת שקיימים בקיסוסית הם גם מכייחים שיהפכו את הליחה שלכם לפחות דביקה דרך שבירת הקשרים בה, מה שיאפשר לה לצאת מהגוף בקלות רבה יותר. רכיבי הקיסוסית יסייעו לכם גם אם אתם סובלים מחום שנגרם מווירוס וירגיעו בחילות ובעיות עיכול שנלוות לו.

 
מהי הקיסוסית? הקיסוסית, ובאנגלית סרספרילה, היא צמח מטפס נפוץ ממשפחת השושנאים בעל גבעול קוצני, פרחים לבנים ופירות הדומים לענבים אדומים שרעילים למאכל. את הצמח ניתן למצוא בארץ באזור מישור החוף, השרון, הצפון, ירושלים ויהודה ושומרון, והוא אף נחשב על פי המקורות לאחד מהצמחים המותרים לגידול על סוכה. הקיסוסית ידועה ברפואה העממית כצמח מרפא המשמש לטיפול במגוון בעיות רפואיות כמו דלקות מפרקים, פסוריאזיס, עגבת, סרטן ועוד. כדי ליהנות מיתרונותיה הבריאותיים, ניתן לרכוש את תמציות הצמח בכמוסות ממדף תוספי התזונה בחנויות הטבע והפארם, או לחילופין להכין תמצית של הצמח בעצמכם על ידי הרתחה וסינון של 1 כוס מים עם 2 כפיות של שורש קיסוסית יבש.
1. הקלה על פסוריאזיספסוריאזיס (ספחת) היא מחלת עור נפוצה ממנה סובלים מאות אלפי ישראלים ברמות כאלה ואחרות. המחלה מתאפיינת באדמומיות וקשקשים המופיעים בדרך כלל בקרקפת, בברכיים ובמפרקים. במחקר שנערך על צמח הקיסוסית נמצא כי שימוש בתמצית השורש שלו על חולי פסוריאזיס הביא לשיפור דרמטי בנגעים שעל עורם. על פי סברת החוקרים אחד הסטרואידים שקיימים בצמח נקשר לרעלנים של חיידקים שגורמים להתפרצות הנגעים בעור, מונע את הנזק שנגרם מהם ובכך מביא מזור לבעיה.
2. טיפול בדלקות מפרקיםדלקות מפרקים יכולות להיגרם כתוצאה מטראומה גופנית, שחיקה או זיהום - וזו גם אחת הסיבות שחולי פסוריאזיס נוטים לפתח דלקות מפרקים ולסבול מתסמיני הדלקת. נוכחותם של מרכיבים אנטי דלקתיים בצמח הקיסוסית, כמו פרילין, ספונינים ופלבנואידים, הופכת אותו ליעיל בטיפול בדלקת מפרקים שיגרונית שפוגעת ב-1 מכל 100 אנשים מהאוכלוסייה ונפוצה יותר בגילאי 35-50, ובסוגים נוספים של כאבים ונפיחויות שנובעים משיגדון – דלקת מפרקים כרונית.
3. מניעה וטיפול בסרטןעל אף שהמחקרים הקליניים לגבי השימוש בקיסוסית לצורכי מניעה וטיפול במחלת הסרטן עדיין נמצאים בחיתוליהם, בארצות דרום מזרח אסיה נעשה כבר שימוש בצמח בעל נוגדי החמצון לצורך טיפול במחלה הממארת. ממצאים ראשוניים מצביעים על קיומן של תכונות אנטי סרטניות בקיסוסיתשמעכבות את צמיחתם של תאים סרטניים בגוף, במיוחד בכל הקשור לסרטן השד והכבד, שלגביהם נערכו מחקרים פרה-קליניים עם ממצאים מעודדים במיוחד.
4. הגנה מפני מחלות כבדנזק לכבד יכול להיגרם בין היתר מתזונה לקויה ועקב שימוש באלכוהול או תרופות, שהאיבר החיוני הזה אחראי על הספיגה והפירוק שלהן. במחקר שנעשה על חולדות עם נזק בכבד ופורסם בשנת 2013, חוקרים מצאו כי הפלבנואידים שבצמח הקיסוסית הצליחו לתקן את הנזק הקיים באיבר זה, וסייעו לו להגיע לרמת תפקוד מיטבית.
5. הגברת היצר המיני ושיפור האיזון ההורמונליחלק מהרכיבים המצויים בשורש הקיסוסית מגבירים את זרימת הדם בגוף כמו גם את תנועתיות הזרע, ובכך מעלים את החשק המיני והסיכוי להתעברות. הקיסוסית אף מאזנת את הפעילות ההורמונלית של גברים ונשים בעזרת כימיקלים בשם ספונינים וסטרואידים שקיימים בצמח, אשר מחקים את הורמוני הרבייה והגדילה הקיימים בגוף כמו טסטוסטרון ואסטרוגן. 6. טיפול נגד עגבתעגבת היא מחלת מין מדבקת הנגרמת על ידי חיידק ומועברת באמצעות מגע מיני ומגע עם דם נגוע. על אף שהטיפול השגרתי במחלה הוא נטילת אנטיביוטיקה, במשך דורות רבים נהגו להשתמש בתמציות צמח הקיסוסית כדי לטפל במקרים של עגבת ואף בצרעת - מחלה זיהומית נוספת שמוכרת לנו מימי קדם ועדיין קיימת בעולם. הפעילות האנטי חיידקית של הקיסוסית תועדה במסגרת מחקר על התרכובות האורגניות בצמח, המכונות פנולים, ש-18 תצורות שונות שלהן הן נוגדות דלקת ופטריות.
8. שיפור מראה העור נוגדי החמצון, נוגדי הדלקת והתכונות האנטי בקטריאליות של הקיסוסית הופכים אותה למרכיב פופולרי במשחות וקרמים קוסמטיים ורפואיים. הקיסוסית נלחמת ברדיקלים החופשיים ומונעת את נזקי ההזדקנות המוקדמת, ובכך גורמת לעורנו להיראות צעיר וחלק יותר. תוכלו להשתמש בתמצית הצמח גם כדי לטפל בבעיות אסתטיות של העור כמו פטרת, אקזמה, פריחות, גרד, נפיחות ואף פצעים, בין היתר משום שהפלבנואידים המצויים בשורש הצמח מעכבים פעילות לימפוציטים (תאי הדם הנפוצים ביותר בגוף) שגורמים לדלקות בעור.
9. ניקוי רעלים הגוף שלנו צריך להתנקות מרעלים כדי למנוע מצבים של חולשה, עייפות, בעיות עור ועיכול, והוא עושה זאת בין היתר דרך הכבד וכיס המרה. כדי לסייע בתהליך הניקוי הזה מומלץ להשתמש בתמצית שורש הקיסוסית, שיש לו תכונות משתנות והוא מסייע בסילוק שומן, מלחים ונוזלים עודפים שמצטברים לנו בגוף. על פי מחקר שפורסם במגזין הבינלאומי לרוקחות, לשורש הקיסוסית יש אף יכולת לטהר את הדם ובכך להפחית את הלחץ מהכבד וכיס המרה. אולי יעניין אותך גם:
10. שיפור הזמינות הביולוגית של תוספי מזוןהקיסוסית איננה עומדת רק בפני עצמה בסגולות המרפא שלה, אלא היא אף משפרת את יעילותם של צמחי מרפא נוספים שבאים איתה במגע. השימוש בקיסוסית בתרכובות של תוספי מזון משפר את יכולת הספיגה של אותם התוספים וגם את הזמינות הביולוגית שלהם – כלומר את כמות החומר הפעיל שמגיע לבסוף למחזור הדם. מסיבה זאת, יש להיוועץ עם רופא טרם נטילת קיסוסית יחד עם תרופות מרשם – כדי להימנע ממצב של ספיגה עודפת.
11. דיכוי תיאבון איך אפשר לסיים את מגוון היתרונות הנפלא של הקיסוסית בלי לגלות שהיא גם יכולה לעזור לנו במאמץ המתמשך להצלחה בדיאטה. במחקרים מוקדמים שנעשו לגבי הקשר בין הקיסוסית לירידה במשקל, חוקרים מצאו כי לצמח יש מאפיינים שמדכאים תיאבון ומונעים חשקים בין ארוחות. האשלגן והפלבנואידים שמצויים בצמח ממריצים את פעולת הכליות ומעודדים סילוק של נוזלים עודפים, ובכך מפחיתים את רמות הכולסטרול בגוף ואף את מראה הצלוליטיס הגבשושי שעל העור.
קיסוסית קוצנית Smilax aspera צמח מרפא -שורש קיסוסית להשיג במרפא הבושם
04-9952122 

תגובות